OBS Het Palet in Hellevoetsluis is in 2007 ontstaan uit een fusie tussen OBS De Ravelijn in de Ravense Hoek met de nevenlocatie de Woelhoek in Nieuwenhoorn en OBS Theo Kwanten in de wijk Den Bonsen Hoek.

Het Palet is een openbare basisschool. Openbaar staat voor: toegankelijk voor kinderen, zonder onderscheid naar afkomst, milieu, of overtuiging. Niet apart, maar samen in een plezierige en vriendelijke werksfeer geven wij verantwoord onderwijs aan onze leerlingen.

Openbare scholen zijn toegankelijk voor alle kinderen van 4 t/m 12 jaar, zonder onderscheid van geloof of levensovertuiging. Leerlingen komen daardoor in aanraking met verschillende maatschappelijke en godsdienstige visies.

EduMare

Vanaf 1 augustus 2020 maken 28 scholen in Hellevoetsluis, Brielle, Westvoorne, Nissewaard-Kernen en Rozenburg onderdeel uit van Stichting Onderwijsgroep EduMare. Het nieuwe bestuur is het resultaat van een breed gedragen fusietraject tussen vier samenwerkende schoolbesturen;  Stichting Floréo, Onderwijsgroep PRIMOVPR, Stichting Samenwerkingsscholen Voorne-Putten en VCO De Kring.

Onderwijsgroep EduMare vormt per 1 augustus 2020 één goed georganiseerde bestuursorganisatie die het mogelijk maakt om de 800 professionals van de 28 scholen op een efficiënte en effectieve wijze te kunnen laten samenwerken. De samenwerking heeft tot doel om de kwaliteit van het onderwijs te borgen en verder te verbeteren. De christelijke, katholieke, openbare en samenwerkingsidentiteit van de 31 scholen blijft behouden en er wordt een breed palet aan schoolconcepten aangeboden.

Voor meer informatie Scholen op de kaart.