Grote rekendag

Woensdag 29 maart deden wij met de hele school mee aan de grote rekendag. De Grote Rekendag is een dag voor groep 1 tot en met 8 die helemaal in het teken staat van rekenen. Het is een dag van onderzoekend leren en speelse opdrachten. Een dag die laat zien dat rekenen meer is dan alleen sommen maken. De grote rekendag werd dit jaar gecombineerd met het thema afval, wat leuke en leerzame opdrachten en projecten  opleverde voor alle groepen. De leerlingen werken op een dag als deze samen met leerlingen uit andere klassen. Door de leerlingen uit verschillende klassen te laten samenwerken, komen de groepjes met vernieuwende en bijzondere inzichten en uitwerkingen. De sfeer was dan ook erg goed en iedereen deed enthousiast mee. We kijken nu alweer uit naar de editie van volgend jaar.