Schoolplein

Sinds het begin van dit schooljaar zijn er diverse acties gevoerd om een fantastisch plein te kunnen inrichten. Vele kinderen, ouders en (plaatselijke) ondernemers hebben reeds hun steentje bijgedragen. Er is een subsidie (subsidie Sportakkoord) binnengehaald en het statiegeld van de flessen blijft maar binnenkomen! Het einde begint in zicht te komen, de plannen liggen er, de startblokken worden bijna neergezet.

Zoals jullie misschien ook hebben gezien staan de bomen er treurig bij. Zij hebben óók ruimte en een goede grond om in te groeien nodig. Schaduw en een groenere omgeving is belangrijk voor het plein. Het gaat dus niet alleen om een aantal speeltoestellen plaatsen. Er komt nog meer bij kijken. Rondom de speeltoestellen moet ook een veilige ondergrond komen. Er moet rekening gehouden worden met ruimte, locatie en veiligheid. Kortom; een hoop factoren moeten kloppen voordat het plein gerealiseerd kan worden. Gelukkig is het eind in zicht. Er is ondertussen al een prachtig bedrag waar we al heel wat mee kunnen. Nu nog een eindsprintje inzetten!

Lees hier meer over de ontwikkeling van ons nieuwe schoolplein.