Wisselexpressie

We zijn weer begonnen aan de laatste ronde wisselexpressie van het schooljaar (voor groep 8 zelfs de laatste ronde van de basisschool!) en het was weer een creatieve middag. Deze keer werken we aan het thema sprookjes en er zijn gevarieerde opdrachten. Zo wordt van koek en snoep het huisje van Hans en Grietje nagemaakt, wordt de vlecht van Rapunzel gepunnikt en met behulp van kranten wordt de wolf (van de 3 biggetjes of van de 7 geitjes) geknutseld. Verder wordt de prinses op de erwt op papier geknutseld met behulp van laagjes stof en met eierdozen wordt een sprookjesfiguur met 3D-snuit gemaakt. Tot slot is er deze keer een opdracht waarbij een toneelstukje in sprookjesthema wordt voorbereid en uitgevoerd. Aan het einde van de middag gingen we met alle andere groepjes het resultaat bekijken. Compleet met kleding en attributen zag dit er superleuk uit. Uiteraard is de wisselexpressie niet mogelijk zonder hulp van ouders. Iedereen die gisteren geholpen heeft of zich heeft ingeschreven voor de andere weken: bedankt!